In de tijd dat internet nog ‘iets van de afdeling ICT’ was, kreeg ik de keuze: blijf je als journalist werken bij de afdeling Communicatie of stap je over naar ICT en word je webredacteur? Na lang wikken en wegen – internet was nog een glazen bol – koos ik voor het web. Gelukkig maar, want ik was al snel gegrepen door ‘online’ en voor ik het wist had ik een eigen (WordPress) blog en was ik hele avonden aan het puzzelen met html, css, kleurcodes, ftp en servers.
Als (bedrijfs)journalist is het mijn doel om het publiek te raken en als webredacteur heb ik steeds meer middelen ter beschikking om doelgroepen echt te bereiken – of zelfs het gesprek aan te gaan.
De kracht van socialmedia
De kracht van online drong volledig tot me door toen ik aan de slag ging met de Facebookpagina van een particuliere goede-doelen-club voor straatkinderen (meisjes) in Colombia. Dankzij de inzet van Google Adwords, gericht op hoger opgeleide vrouwen, verdubbelden we in no time onze aanhang. En dat betekende meer kans op steun voor ons mooie doel. Wat wil je nog meer als webredacteur en als wereldverbeteraar?